Otkriven najblagotvorniji sastojak maslinovog ulja za srce - PrirodniLek
  • Smanji veličinu teksta
  • Podrazumevana veličina teksta
  • Povećaj veličinu teksta
Prirodnilek Novosti Novosti o srcu i krvotoku Otkriven najblagotvorniji sastojak maslinovog ulja za srce

Otkriven najblagotvorniji sastojak maslinovog ulja za srce

El. pošta Štampa PDF
Advertisement
Šta ima u grupama?
Grupe povezane sa ovom temom:

Naučnici su izolovali sastojke maslinovog ulja, koji pružaju najveću zaštitu od nastanka srčanog i moždanog udara. U proučavanju najvažnijih antioksidanasa iz maslinovog ulja, portugalski istraživači su otkrili da jedna DHPEA-EDA masna kiselina, štiti crvena krvna zrnca od oštećenja više nego bilo koji drugi sastojak maslinovog ulja. „Na ovaj način se pruža naučno objašnjenje za doprinos zdravlju maslinovog ulja, koji je uočen kod ljudi u čijoj ishrani je zastupljeno maslinovo ulje „ izjavila je Fatima Paiva-Martins, koja radi na Univerzitetu Porto.

Srčana oboljenja su delimično izazvana i reaktivnim oblicima kiseonika, koji oštećuje LDL (loš holesterol), ubrzava njegovu ugradnju u aterosklerotski plak i na taj način dovodi do oštećenja arterija. Crvena krvna zrnca su posebno podložna oksidativnom stresu, jer su ona nosioci kiseonika. U studiji objavljenoj u Molecular Nutrition & Food Research, Paiva-Martins i kolege su poredili efekte četiri polifenolne komponente na crvena krvna zrnca, koja su bila izložena oksidativnom stresu.

DHPEA-EDA je bio najefektniji i štitio je crvene krvne ćelije čak i u malim količinama. Devičansko maslinovo ulje sadrži najveći procenat DHPEA-EDA u odnosu na druge vrste maslinovog ulja. Istraživači kažu da ova studija pruža prve dokaze da je ova komponenta povezana sa protektivnim efektom na krvne sudove devičanskog maslinovog ulja. U devičanskom maslinovom ulju DHPEA-EDA može obezbeđivati i polovinu antioksidativne aktivnosti ulja. Paiva-Martins kaže da bi ova istraživanja mogla biti iskorištena za izradu „funkcionalnog“ maslinovog ulja posebno dizajniranog za smanjenje rizika za razvoj srčanih oboljenja. „Sada kada smo ustanovili važnost pojedinih komponenti, proizvođači mogu početi da vode više računa o sadržaju polifenolnih jedinjenja „ kaže ona.



Ocenite tekst
( 5 Glasovi )
 
A šta ti misliš o ovom? Imaš li već iskustva sa tim?

Ne moraš biti član facebook-a, da bi mogla/mogao napisati svoje mišljenje. Možeš postovati i anonimno, samo u polja ispod komentara unesi svoje ime ili neko ime (name) i e-mail adresu.