Mediteranska ishrana pomaže ženama da očuvaju koštanu masu - PrirodniLek
  • Smanji veličinu teksta
  • Podrazumevana veličina teksta
  • Povećaj veličinu teksta
Prirodnilek Novosti Novosti o zdravlju žene Mediteranska ishrana pomaže ženama da očuvaju kosti

Mediteranska ishrana pomaže ženama da očuvaju kosti

El. pošta Štampa PDF
Advertisement
Šta ima u grupama?
Grupe povezane sa ovom temom:
Nema grupa.



Istraživanje grčkih naučnika pokazuje da mediteranska ishrana, sa visokim udelom ribljeg i maslinovog ulja, i niskim udelom crvenog mesa, ima značajan uticaj na skeletni sistem kod žena.

Istraživači su zaključili da način ishrane tokom života može da sačuva kosti u odraslom dobu, tj. smanji njihovu razgradnju.

Dijeta je jedan od faktora na koji možemo uticati u cilju razvoja i očuvanja koštane mase. Nutrijenti koji imaju najveći efekat na zdravlje kostiju su kalcijum i fosfor, zato što čine 80-90% mineralnog sadržaja kostiju.

Tradicionalne analize su se fokusirale na odnos između određenih nutrijenata i zdravlja kostiju. Istraživanje je sprovedeno na 220 Grkinja u cilju određivanja uticaja određenih obroka, odnosno vrsta namirnica, na skeletnu masu.

Istraživači su pratili da li je pridržavanje mediteranskoj ishrani, bogatoj u biljnoj hrani i maslinovom ulju i siromašnoj u mesu i mlečnim proizvodima sa umerenim unosom alkohola, imalo značajnijeg uticaja na održanje koštane mase kod Grkinja. Ustanovili su da postoji pozitivna korelacija između primene mediteranske ishrane i očuvanja gustine kostiju.

Rezultati istraživanja ukazuju da navike u ishrani imaju uticaja na očuvanje koštane mase i smanjenje rizika od osteoporoze u kasnijem životnom dobu.


Ocenite tekst
( 1 Glas )
 
A šta ti misliš o ovom? Imaš li već iskustva sa tim?

Ne moraš biti član facebook-a, da bi mogla/mogao napisati svoje mišljenje. Možeš postovati i anonimno, samo u polja ispod komentara unesi svoje ime ili neko ime (name) i e-mail adresu.