Pola čaše vina dnevno produžava očekivani životni vek za pet godina - PrirodniLek
  • Smanji veličinu teksta
  • Podrazumevana veličina teksta
  • Povećaj veličinu teksta
Prirodnilek Novosti Novosti o zdravlju muškaraca Pola čaše vina dnevno produžava očekivani životni vek za pet godina

Pola čaše vina dnevno produžava očekivani životni vek za pet godina

El. pošta Štampa PDF
Advertisement
Šta ima u grupama?
Grupe povezane sa ovom temom:

Konzumiranjem do pola čaše vina dnevno očekivani životni vek može da se poveća do pet godina kod muškaraca - pokazuju istraživanja objavljena u časopisu Journal of Epidemiology and Community Health. Holandski naučnici su došli do ovakvog zaključka ispitujući 1373 slučajno izabrana muškarca, kojima je proveravano zdravlje kardio-vaskularnog sistema i očekivani životni vek od dobi od 50 godina pa nadalje, u periodu od 1960. do 2000. godine. Istraživači su pratili količinu konzumiranog alkohola, vrstu alkoholnog pića i tokom kojeg perioda je piće konzumirano, da bi odredili da li to ima uticaja na zdravlje kardio-vaskularnog sistema i na rizik od smrti usled kardio-vaskularnih oboljenja i drugih uzroka.

Takođe su pratili telesnu težinu i način ishrane, da li su ispitanici pušili, i koliko dugo, i proveravali prisustvo ozbiljnih oboljenja. Tokom 40 godina praćenja 1130 muškaraca je umrlo, a preko polovine smrti je bilo izazvano kardio-vaskularnim bolestima. Procenat muškaraca koji konzumiraju alkohol se povećao sa 45% 1960. na 86% 2000, a procenat konzumenata vina sa 2% na 44% u istom periodu. Istraživači su ustanovili da je dugotrajna upotreba alkoholnih pića svih vrsta do 20g dnevno uticala na produženje očekivanog životnog veka za 2 godine. Očekivani životni vek je bio nešto kraći za one koji su koristili više od 20g dnevno.

Muškarci koji su pili samo vino, i to manje od pola čaše dnevno su imali oko 2,5 godine duži životni vek od onih koji su uzimali pivo, rakiju, a skoro 5 godina duži vek od onih koji uopšte nisu konzumirali alkohol.

Konzumiranje vina je dovedeno u jaku vezu sa smanjenjem rizika od srčanih oboljenja, oboljenja moždanih krvnih sudova i smrtnosti uopšte.

Ovi rezultati su se pokazali nevezano za socioekonomski status, navike u ishrani i stilu života. Ranije su svi ovi faktori dovođeni u vezu sa konzumiranjem vina i poboljšanjem zdravstvenog stanja.

 


Ocenite tekst
( 2 Glasovi )
 
A šta ti misliš o ovom? Imaš li već iskustva sa tim?

Ne moraš biti član facebook-a, da bi mogla/mogao napisati svoje mišljenje. Možeš postovati i anonimno, samo u polja ispod komentara unesi svoje ime ili neko ime (name) i e-mail adresu.